Podkamień koło Brodów

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 593
-> Najnowszy użytkownik: bcfrost

Ostatnio Widziani

swietojanski
02:34:09
Marichka
2 dni
harry harry
2 dni
WEGERA
2 dni
janek
1 tydzień

Statystyki

Zdjęć w galerii: 1750
Artykułów: 375
Newsów: 243
Komentarzy: 1429
Postów na forum: 884
Użytkowników: 593

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

05-03-2020 05:38
Album: Dokumenty. Ciekawe skany "podkamienieckich" dok. W. Bieżana: tutaj.

11-05-2013 15:04
Dzięki dostępowi do ksiąg udało się rozpoznać nagrobek Małgorzaty Piątkowskiej oraz Jana i Anny Pleszczuk, Wandy Szymborskiej i Antoniny Szmigielskiej.

20-08-2012 13:21
Indeksy uzupełnione zostały o śluby osób o nazwiskach na literę "T" z lat 1785-1942

09-08-2012 16:26
Uzupełniłem o kolejną notkę z gazety artykuł "O Podkamieniu w prasie"

29-07-2012 12:58
Poprawiłem plan cmentarza - szkoda, że nikt nie zwrócił mi uwagi na błędy na tej stronie.

14-06-2012 14:16
Dzień dobry. Mam naimię Serhij. Jestem z Ukrainy. Na tej stronie internetowej w Liście zamordowanych w Podkamieniu w klasztorze osób znalazłem informację o bracie mojego pra-pradziadka Andrzeja Juzwy.

18-03-2012 20:59
Wizualnie poprawiłem plan Podkamienia: http://www.podkam.
..?page_id=9

24-02-2012 18:50
Przybyło kilka wierszy w dziale "Wiersze i proza".

01-03-2010 18:37
Wzorem strony http://www.olejow.
pl
będę zamieszczał genealogie rodów z Podkamienia, (dostęp dla grupy "Genealogia". Aby przynależeć należy wyrazić taka chęć

01-02-2010 23:22
Poprawiłem trochę listę pomordowanych - ułożona została wg miejsca mordu.

Ankieta


Pamiętaj - Ty też możesz pomóc!!
Wypełnij i wyślij ankietę dot. pomordowanych.
ANKIETA

Stowarzyszenie


A czy Ty zapisałeś/-aś się już do Stowarzyszenia Kresowego Podkamień?
DEKLARACJA

Ankieta

Chciałbym/Chciałabym w najbliższym czasie odwiedzić Podkamień i okolice

TAK
TAK
100% [8 głosów]

NIE
NIE
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 8
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/07/2021 13:23

Archiwum ankiet

Identyfikacja


Identyfikacja osób

Genealogia


Genealogia Podkamienia

Księgi metrykalne


Księgi metrykalne

I Kataster


Kataster józefiński

II Kataster


Kataster franciszkański

Ostatnie komentarze

Top komentatorzy

Ostatnie zdjęcia

Najczęściej

Najczęściej oglądane:
Liczba obejrzeń: 11,609
Wielki Kamień
Liczba obejrzeń: 10,640
Figurka na nagrobku
Najczęściej komentowane:
Liczba komentarzy: 11
Ułani
Liczba komentarzy: 10
Figura Chrystusa
Najczęściej oceniane:
Liczba ocen: 4
Średnia: 5.00
Na tle pomnika
Liczba ocen: 3
Średnia: 5.00
Klasztor

Newsletter

Aby móc otrzymywać e-maile z Podkamień koło Brodów musisz się zarejestrować.

Warto tam zajrzeć

Zobacz temat

 Drukuj temat
Osadnicy austriaccy w Podkamieniu
Iwona Przeplaska
Dzięki wielkie, już wysyłam i pozdrawiam.
 
Iwona Przeplaska
Dzięki wielkie, już wysyłam i pozdrawiam.
 
Iwona Przeplaska
Panie Krystianie te linki to z AGAD? Bo jakoś umknęły mojej uwadze.
 
krystian
Z zbiorów prywatnych, chyba na AGAD tych metryk nie ma.
 
http://www.wilfartgen.podkamien.pl
breuter
Ślub ERBE w Podkamieniu https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRQ7-9VWL?i=59&cc=1910265&cat=274837 trzeba się zarejestrowac bezpłatnie i po zalogowaniu skany są dostępne
 
samueljorlando
I was trying to find out where the Ries line originally came from as it seemed like they were from elsewhere based on the names I was encountering associated with them... Drexler, Taner. Very much unlike the Polish and Ukranian names that dominate the area.

Then I stumbled upon an old post by Krystian, that listed where settlers to the Podkamien area from elsewhere, and it listed the Ries as coming from Holubschen or Holubeč, Czechia.

My 3rd great grandmother, Margaretha Riess (1840-?), wife of Filip Kielbowicz (1836-), is listed as being born in Bohemia

More name I assume as not coming from Podkamien is the Strecker/Ströcker and the Hirchwish names... Margaretha Strecker (1833-?) was my fourth great grandmother, and she had at least two children; Jan Strecker (1861-?) and my third great grandfather, Robert Strecker (1854-1934). She had these children with a man who was not named on the birth records. They are marked as illegitimate. From what I could tell, her parent's names were Jozef Strecker and Hannah Hirchwis.

Did you ever come across any other information on these names, Krystian?
Also, I would like to thank you so much for the lead on my Ries lineage. I saw that you had suspended the genealogical work and the building of a Podkamien family tree. Has there been any resurgence of interest? I would like to be a part if so.
Thanks again for all your hard work with your research and the site.

Merry Christmas and Happy New Year to all!
 
krystian
Samuel - niestety nie natknąłem się na te osoby w badaniach. Podaj dokładne daty urodzenia lub śmierci, może coś znajdę.
Genealogia Podkamienia jest projektem zawieszonym - nie spotkał się z szerszym zainteresowaniem. Niestety.
Pozdrawiam
 
http://www.wilfartgen.podkamien.pl
harry
Z księgi ślubów:
30.09.1862 Kiełbowicz Filip 24 Ries Margaretha 22 Podkamień
 
samueljorlando
Krystian, in an earlier post in this thread, you had listed that the Riess family was from Holubschen. In the records from Podkamien, I have seen it spelled as Rys/Riess/Ries. I was recently reviewing records to see if I could gain any more insight as to where some of these family lines came from because I had remembered this post. May I ask where the information on the origination of Austrian settlers in Podkamien was sourced from? I would like to compare that with the information I am finding in the records.

In the marriage records for 1852, I have found this:

Wilfarth - oriundus Bohemia pago alt Rindel
Albrecht - oriundus Bohemia pago alt Rindel
Stocki - oriundus Tetylkowce?
Pock? - oriundus Bohemia
Kiffman - oriundus Bohemia
Wurzberger - oriundus Bohemia pago Sattel
Sadowski - oriundus de Harbwzow? or Harbuzow

Additionally, I have found that my Riess line was listed as being from Frohnau, Bohemia. I only found two Fohnau's. One outside Berlin that wasn't founded until 1918, and one near the German/Czech border in Saxony. I looked up records on www.famlysearch.org for Frohnau and definitely saw the Riess name in the records from there.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.29
11,454,416 unikalne wizyty